Severní část Tenerife – Punta de la Barranquera až maják Punta del Hidalgo – III. část

Pokračujeme v objevování ostrova Tenerife a tentokrát jsme si řekli, že by bylo dobré poznat lépe přímořské okolí El Soccora, které je nám na měsíc domovem. V průvodcích jsme nalezli jen strohé informace o těchto místech ostrova.

Bylo jasné, že naším dalším cílem budou právě tato místečka - Punta de la Barranquera, Bajamar a Punta del Hidalgo.

Již od prvního dne nám utkvěli v paměti závan mořského vánku a nespoutanost vln oceánu v Punta de la Barranquera, kde žijí v symbióze místní obyvatelé a zvířata. Rackové neohroženě lítají nad hladinou moře. V tomto místě sice nejsou luxusní hotely, ale pod chátrající se omítkou přilehlých budov můžeme cítit přirozený život v každém konečku svých prstů. Je to život tak vzdálený tomu komerčnímu. Sem jsme si tedy přijeli zavzpomínat na první den našeho pobytu a zároveň započít své putování směrem na sever k majáku Punta del Hidalgo.

Po krátkém putování autem jsme se dostali do jakéhosi přímořského střediska s názvem Bajamar. Bylo znát, že sláva tohoto letoviska je již zašlá, ale je to nesmírná škoda. Na ulicích jsme potkávali spíše starší dvojice, které v tomto místě trávili svou dovolenou nebo zde již trvale žili. Prošli jsme kolem několika místních restaurací, kaváren a zmrzlináren až jsme se dostali k promenádě. Promenáda byla příjemná, všude vládla pohoda, u pobřeží se nacházel vstup do moře krytý vlnolamem, o nějž se divoce lámaly vlny. V bezprostřední blízkosti se rozprostíraly dva příjemné bazény s naprosto klidnou hladinou, která tak kontrastovala nespoutaným vlnám v pozadí. Plavání v bazénu bylo uvolňující. Vystřídali jsme se s manželem a Laurinka si taktéž přišla na své – v letovisku se nacházelo také brouzdaliště pro děti a krásné dětské hřiště, kde se dcerka parádně vyřádila. Když jsme se procházeli po letovisku, nalezli jsme na jejím konci obrovskou rezidenci s byty na prodej – nápis „se vende“ (španělsky na prodej) visel v okně jednoho z bytů. Úplně jsme se zasnili – jak by asi bylo skvělé vstávat s ranním kafíčkem a výhledem na nespoutaný oceán?

Tak snění skončilo a pokračujeme dál směrem na Punta del Hidalgo. V autě se rozprostřelo nádherné ticho – dcerka po vytrvalém řádění na dětském hřišťátku usnula. V Punta del Hidalgo již nejsou tak dobré příležitosti na koupání. V místě nalezneme několik klidných přírodních pláží, na nichž napočítáme sotva pět lidí. Podél pobřeží se nacházející posilovací stroje a vy si tak můžete hezky zacvičit přímo s výhledem na oceán. To nám české posilovny zkrátka nabídnout nemohou.

Na konci Punta del Hidalgo se nachází maják, který je zajímvou dominantou daného místa a jsou zde krásné výhledy do okolí – na útesy i na pohoří Anaga. Můžeme se tak nechat unášet pohledem do blízkých i vzdálených míst.

Autor: Linda Schumpeter | středa 13.4.2016 17:31 | karma článku: 10,92 | přečteno: 641x

Linda Schumpeter

Město Güímar na Tenerife – kromě pyramid jsme objevovali také místní hřbitov – XVII. část

Město Güímar je známe především svými stupňovitými pyramidami, které svůj věhlas získaly díky norskému antropologovi Heyerdahlovi, a které navštíví mnoho turistů. Nás však ještě víc uchvátil klidný hřbitov na začátku města.

27.4.2016 v 22:52 | Karma: 13,06 | Přečteno: 309x | Diskuse| Cestování

Kde si na Tenerife dobře zamlsat aneb dobrůtky z cukrárny El Rayo – XVI. část

„Dulcería“ či „Pastelería“ byly podniky, po nichž jsme od začátku našeho pobytu na Tenerife pátrali. Obojí je španělské synonymum pro českou cukrárnu a my jsme byli s Dulceríií El Rayo nadmíru spokojeni.

27.4.2016 v 0:02 | Karma: 13,51 | Přečteno: 379x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Ztracená kráska na Tenerife – malá plážička ve tvaru srdce San Juan de la Rambla–XV. část

Když jsme projížděli severozápadní část ostrova, upoutala nás směrovka odkazující na pláž San Juan de la Rambla. Sjeli jsme z dálnice a projížděli malebnou vesničkou tak dlouho až jsme dojeli na její samotný okraj.

26.4.2016 v 20:54 | Karma: 14,26 | Přečteno: 482x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Na Tenerife v Tegueste se bujaře slaví – vrcholí pouť La Romería de San Marcos – XIV. část

Španělé se zkrátka umí bavit – lidé v ulicích v kostýmech tancují, popíjejí, hrají na kytaru. Kolem projíždějí alegorické vozy. Vše se koná na počest výročí Svatého Marka. Festival má patnácté výročí a atmosféra je jedinečná.

24.4.2016 v 19:43 | Karma: 9,55 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

San Miguel de Tajao na Tenerife – skrytá rybářská vesnička s rybími tavernami - XIII. část

Když jsme cestovali na sever po východním pobřeží, hlad nás přinutil odbočit do San Miguel de Tajao. Tato malebná rybářská vesnička je skrytá hlavním trasám turistů, její taverny s čerstvými plody moře jsou však vyhlášené.

23.4.2016 v 14:05 | Karma: 13,19 | Přečteno: 322x | Diskuse| Cestování

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert

Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...

Alijev má majetek i u vás, EU zavírá oči, říká novinářka o korupci v Ázerbájdžánu

4. května 2024

Premium Leyla Mustafajeva je prozatímní šéfredaktorkou ázerbájdžánského protikorupčního serveru Abzas...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  19:54

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Lepru mezi sebou ve středověku šířili lidé a veverky, tvrdí studie

4. května 2024  19:40

Lepra se ve středověké Anglii přenášela mezi lidmi a veverkami. Zjištění podporuje teorii, že při...

Jsem vášnivou cestovatelkou a to mě vystihuje především. Vystudovala jsem dvě vysoké školy - obchodní právo na Vysoké škole aplikovaného práva a současně Podnikání a management v průmyslu na Masarykově ústavu vyšších studií. K mým koníčkům patří prohlubování znalosti cizích jazyků, sport (beach volejbal, lyže, tenis a plavání), psaní (autorka Průvodce po ostrově Lesbos) a psychologie člověka.